DOLAR 9,61531.08%
EURO 11,23671.02%
ALTIN 553,381,55
BITCOIN 585408-0,37%
İstanbul
13°

HAFİF YAĞMUR

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

RTÜK’ten Halk TV’ye Melih Gökçek Cezası

RTÜK’ten Halk TV’ye Melih Gökçek Cezası

ABONE OL
Eylül 20, 2021 06:47
RTÜK’ten Halk TV’ye Melih Gökçek Cezası
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu yine muhalif kanallara ceza yağdırdı. RTÜK, Halk TV’ye 3, Tele 1’e 2 ayrı para cezası verdi. 

Halk TV’de sunucu Ayşenur Arslan ve ekonomist Emin Çapa’nın yer aldığı Medya Mahallesi programında, koronavirüse yakalanan Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş’ın Ankara Şehir Hastanesi’nde tedavi görmesine karşın Amerikan Hastanesi’nde tedavi gördüğü yönünde bir yorum yapılmıştı.

Programda Emin Çapa, ABD’de, 2009 yılında by-pass ameliyatı olan Eski Maliye Bakanı Kemal Unakıtan hakkında eşi Ahsen Unakıtan’ın “Rabbime sordum ‘Cleveland’ dedi” sözlerine gönderme yaparak, “Rabbim Amerikan Hastanesi demiştir… Rabbimiz Şehir Hastaneleri, devlet hastaneleri, üniversite hastaneleri demez. İktidara yakın olanlara Rabbimiz hep böyle yerlere Cleveland, Amerikan Hastanesi gibi yerleri söylerler” yorumu yaptı. Ancak aynı programda gelen bir uyarı üzerine, Erbaş’ın Şehir Hastanesi’nde tedavi gördüğü, Ankara’da Amerikan Hastanesi olmadığı bilgisi paylaşılarak düzeltme yapıldı.

Kurul, bu ifadelerin “Toplumun millî ve manevî değerlerine, genel ahlaka ve ailenin korunması ilkesine aykırı” olduğu iddiasıyla Halk TV’ye para cezası verdi. Cezaya gerekçe olarak “Yayında kullanılan Allah’ı hafife alır nitelikteki müstehzi ifadeler” gösterildi.

Halk TV’ye bir ceza da Melih Gökçek’ten

Üst Kurul, “Özlem Gürses ile Kayda Geçsin” programında yorumcu Murat Ağırel’in ‘Parsel Parsel’ isimli kitabıyla ilgili konuşurken, Ankara eski Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’in geçmişte FETÖ’yü desteklediği ve belediyede çeşitli yolsuzluklar yapıldığına dair yorumlarda bulunmasını, “yargının görev alanına dair hüküm veren iddialar” olarak gördü, “İnsan onuruna ve özel hayatın gizliliğine saygılı olma ilkesine” aykırı bularak para cezası verdi.

RTÜK ayrıca, “İki Yorum” programında Levent Gültekin’in Necmettin Erbakan hakkındaki yorumları nedeniyle de Halk TV’ye para cezası verdi.

Tele 1’de para cezası

Tele 1’de yayınlanan “18 Dakika” programında Emre Kongar’ın kullandığı “İslami terör” ifadesini  “İslam dinini terörle ilişkilendirilmesi” olarak yorumlayarak aynı maddeden ceza verdi. Ayrıca, aynı programın başka bir bölümünde Merdan Yanardağ’ın 7 yıl önce yaşamını yitiren Ünal Osmanağaoğlu ile ilgili “Kemal Türkler’in katilidir” ifadesine de para cezası verdi.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.