Ekonomi

İBB’den Hükümete Yakın Medyaya Son İki Yılda 57 Milyon Liralık Reklam Verilmiş

Yeniçağ muharriri Murat Ağırel'in verdiği bilgiye nazaran, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve iştiraklerinden hükümete yakın medyaya son iki yılda 57 milyon liralık reklam verildi. Ayrıyeten bu sayılara sponsorlukların dahil olmadığının altı çizildi.

Yeniçağ gazetesi muharriri Murat Ağırel, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne, AKP devrinde hangi yayın kuruluşuna ne kadar reklam verildiğini sordu. Ağırel, gelen cevabı paylaştı. Buna nazaran, 2017-2019 Haziran tarihleri ortasında İBB ve iştiraklarinden yayın kuruluşlarına 57 milyon liralık reklam verildi. Reklam verilen medya organlarına bakıldığında tamamına yakınının hükümete yakın olması dikkat çekiyor. 

Ağırelin'in verdiği bilgiye nazaran, reklam pastasından en büyük dilimi 15 milyon 293 bin TL ile Turkuaz Yayın Kümesi aldı. Bünyesinde Sabah, ATV ve A Haber üzere medya kuruluşlarını bulunduran Turkaz'ın başında Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın damadı ve Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak'ın kardeşi Serhat Albayrak bulunuyor. Murat Ağırel’in yazısının ilgili kısmı şöyle:

“Peki, kim ne kadar almış?

Buyurun listeye…

  • Mesela kapanacak olan Türkmedya yayın organlarına 5 milyon 764 bin TL,

  • Turkuaz Holding'e bağlı yayın organlarına 15 milyon 293 bin TL,

  • Albayrakların sahip olduğu; Yenişafak, TVNET üzere yayın organlarına 9 milyon 127 bin TL,

  • AKİT kümesinin sahip olduğu Yeni Akit ve Akit TV ye 3 milyon 008 bin TL,

  • Nokta Elektronik Medya A.Ş. sahibi olduğu Kanal 7, Haber 7, Ülke TV için 1 milyon 409 bin TL,

  • Selahatin Aydoğdu 'nun sahip olduğu MS YAPI MEDYA ya ilişkin olan İstanbul Tv ve İstanbul Ajans için 1 milyon 575 bin TL,

  • Demirören Medya Kümesinin sahip olduğu Milliyet, CNN Türk, Kanal D, Hürriyet için 689 bin 647 TL,

  • Ciner Holding'in sahibi olduğu Habertürk, Show TVv için 493 bin 705 TL,

  • İhlas Kümesinin sahip olduğu Türkiye gazetesi ve İHA için 1 milyon 189 bin TL,

  • Vakıflar reklam ve abonelik parasından eksik durur mu?

  • SETA Vakfı'nın yayın organı KRİTER mecmuası için 342 bin 242 TL,

  • TÜGVA yayın organları Fikirname ve Özçekim için 55 bin TL,

  • Okçular Vakfı için 360 bin TL,

İnternet siteleri de var

Pekala ya internet siteleri?

Jülide Övür, Emin Fırat Övür'ün sahibi olduğu Hür Haber ve www.hurhaber.com için 124 bin TL,

Ercan Çalık ve Fatih Çalık'ın sahibi olduğu www.superhaber.com için 284 bin 270 TL,

Haydi Özışık'ın sahibi olduğu www.internethaber.com'a 340 bin 900 TL,

Akil adamlar listesinde de bulunan Mehmet Avni Özgürel'in sahibi olduğu Ufuk Gazeteciliğe ilişkin Yeni Birlik Gazetesi,www.gazetebirlik.com için 203 bin 040 TL,

Abdurrahman Uzun'un sahibi olduğu Türkiye Haber Merkezi isimli site için 60 bin TL verilmiş”

Güneş ve Star gazeteleri kapandı

Öte yandan, Hasan Yeşildağ’ın sahibi olduğu TürkMedya kümesi bünyesinde bulunan Star ve Güneş gazeteleri dün son sayılarını çıkararak kapandı. Güneş gazetesinin, birebir medya kümesine ilişkin olan Akşam gazetesinin içinde dört sayfa ek olarak olarak yer almaya devam edeceği belirtildi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi idaresinin el değiştirmesinin akabinde TürkMedya grubunda mali zahmetler yaşandığı tezleri gündeme gelmişti.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu